Mijn dag op de Harry Potter The Exhibition Brussel


Het is eindelijk vakantie! Wauw het dringt echt nog niet tot me door dat ik de komende 2,5 maanden niet naar school moet. Waarschijnlijk zal dat ook pas de laatste maand komen en dan moet ik al bijna terug, haha! Ik ben vorige week eindelijk afgestudeerd, yay! Ik heb het 6de middelbaar architecturale vorming eindelijk afgemaakt. Daarna ben ik nog enkele dagen naar de Ardennen geweest, wat trouwens super leuk was. En voorbije zaterdag ben ik naar Harry Potter The Exhibition geweest in Brussel.

Tot enkele jaren geleden was ik nooit een fan van Harry Potter, maar na dat ik toch eens alle films heb gekeken, vind ik het echt superleuk. Ik ben nu trouwens ook het eerste boek, Harry Potter and the Philosopher's Stone beginnen lezen en dit wordt waarschijnlijk mijn nieuwe favoriete reeks. Maar nu verder over de tentoonstelling. Vorige week opende de tentoonstelling en het is elke dag open tot half september, denk ik.

Eerst moesten we lang aanschuiven aan de ingang, maar het was zeker de moeite. Als je dan uiteindelijk binnen komt, staat er een man en enkel vrijwilligers kunnen zich dan laten sorteren door de sorteerhoed. Dan ga je verder naar de volgende ruimte en worden wat beelden uit de films getoond. Vervolgens kom je in de echte tentoonstelling terecht. Je begint bij de trein de 'Hogwarts Express'. Daarna kom je bij Griffoendor en alle verschillende groepen en daar staan allemaal verschillende dingen uit de films. Heel veel kostuums, boeken, toverstaffen, stukken decor,... Diegene die de films hebben gezien, zullen alles kunnen herkennen, want alles komt ook rechtstreeks van de set. En je kan ook zelf een 'Mandragora' verpotten en een bal gooien bij Zwerkbal.

Hier zijn nog enkele sfeerfoto's van op de tentoonstelling.



















En op het einde is er natuurlijk een winkeltje, waar je allerlei spullen kan kopen, toverstoffen, snoep, Harry Potter brillen, boeken, ...
Het is zeker en vast de moeite waard om te bezoeken!