DIY: Oorbellen zelf maken


Vandaag ga ik jullie laten zien hoe ik deze drie leuke oorbellen heb gemaakt. Ze zijn alledrie heel gemakkelijk om te maken en ik vind ze er ook nog eens heel leuk uitzien :).



Benodigdheden


Ondertussen al enkele weken geleden had ik deze hele leuke hangertjes gekocht in een winkeltje. En eindelijk heb ik de tijd gevonden om ze ook echt ergens aan te hangen. Voor deze oorbellen heb je dus twee hangertjes nodig die je zelf leuk vindt nodig, 2 oorbellenhaakjes en als laatste een ronde tang. Ik heb deze tangen heel goedkoop gevonden in de winkel 'Flying Tiger' (echt een hele leuke winkel ;)), daar kostten ze maar €2.




1ste PAAR


Het enigste wat je moet doen is het hangertje aan het oorbelhaakje hangen door het kleine rondje van het oorbelhaakje open te trekken met de tang, het hangertje eraan hangen en dan het rondje weer toe doen met de tang.



2de PAAR


Deze zijn ongeveer hetzelfde als het eerste paar oorbellen. Je hebt nodig: 2 oorbellenhaakjes, 2 kettelstiften, parels die jezelf mooi vindt en natuurlijk weer een ronde tang.


Eerst doe je de pareltjes op de twee kettelstiften en zorg ervoor dat je nog wat plaats over hebt, maak dan met de ronde tang een klein rondje en hiermee hang je de kettelstiften aan het oorbelhaakje.



3de PAAR


Voor de laatste heb je hele kleine pareltjes in drie verschillende kleuren nodig, hele dunne ijzerdraad en 2 oorbellenhaakjes. Deze oorbellen duren het langste om te maken, maar ik vindt ze wel de leukste :).


Je neemt een stukje ijzerdraad en dit knoop je aan het kleine rondje van het oorbelhaakje, zodat je aan de ene kant een klein uiteinde heb en langs de andere kant een langer stuk om de parels aan te rijgen. Vervolgens rijg je ongeveer 40 pareltjes aan het lange stuk ijzerdraad, dit wordt de buitenste 'cirkel' van de oorbel. dan doe je het lange stuk ijzerdraad weer door het kleine gaatje van het oorbelhaakje en maak je een knoopje met het korte stukje ijzerdraad, zo blijven de pareltjes beter zitten. Dan begin je aan de tweede/middelste 'cirkel', rijg weer parels aan het lange stuk ijzerdaad (ongeveer 30 pareltjes), haal het weer door het rondje en maak een knoopje. En je doet weer hetzelfde voor de binnenste rij (hier heb je ongeveer 20 pareltjes voor nodig). Eindig met nog een dubbele knoop en knip de uitenden ijzerdraad af.


De eerste twee paar oorbellen ben ik echt maar 2 minuutjes mee bezig geweest en het laatste paar nam ongeveer een halfuurtje in beslag. Ik vind het hele leuke oorbellen, ze zijn heel eenvoudig, budget-vriendelijk en het duurt helemaal niet lang om te maken.