Ananaslamp plastic lepeltjes DIY


De vakantie is al een week bezig en ik heb me al direct bezig gehouden met het maken van deze DIY. Ik zag hem eerst op Pinterest, dus het is niet mijn idee, maar het was gewoon te schattig om niet te maken. Het is heel makkelijk om te maken, echt iedereen zou het kunnen, alleen ben je even bezig met alle lepeltjes te schilderen en te plakken.

Benodigdheden



- een PET fles, ik heb een 2l Ice Tea fles gebruikt
- plastic lepeltjes, ik heb exact 70 lepels gebruikt maar het hangt natuurlijk af van de grootte van je fles
- gele spuitverf
- een lijmpistool
- groen papier
- kerstlampjes, of je kan ook een kleine ledlamp gebruiken die niet warm wordt


Eerst begin je met het 'steeltje' van de lepels te knippen. Dat is het gemakkelijkste met een kniptang, maar let er op dat je nog altijd een klein stukje overhoudt om de lepels op de fles te plakken.


Daarna spuit je al de lepeltjes geel.



Hierna snij je een stuk van de fles, ongeveer 2/3 moet je overhouden.


En nu kan je beginnen met de lepeltjes op de fles te plakken, begin vanonder en werk zo verder naar boven.


Als laatste maak je de 'bladeren' van de ananas, eerst knip je een stuk groen papier uit met een gat in het midden en de pieken langs de zijkant, zoals op de foto en deze plak je bovenop de ananas. Dan knip je de bladeren uit, de onderkant plooi je een beetje en deze kan je dan zo vastplakken langs de binnenkant van de fles.


En als je wil kan je er een lamp van maken, of je kan het gewoon zo ook op je kast zetten. Ik heb er gewoon kerstlichtjes in gestoken langs de onderkant en dat is veel gemakkelijker dan een echt lamp kopen en het werkt even goed :D.

Hopelijk vonden jullie dit leuk en laat me weten of jullie nog meer DIY's willen zien!