Cake donuts: recept

Zoals je misschien al wel hebt gezien heb ik eindelijk gevonden hoe ik van die kleine symbooltjes op mijn blog zet, zo kan je me nu op al mijn sociale media volgen (Yay!)

Maar dit is niet waar deze blogpost overgaat, nee ik heb gisteren donutjes gebakken en dit is het recept dat ik heb gebruikt.
Allereerst heb je zeker een donut bakplaat nodig, je vind ze op vele webshops (hier zijn ze vaak iets duurder), maar deze heb ik gevonden in Wibra voor maar 3 euro/stuk. Het is een bakplaat voor 6 minidonutjes, dus passen er makkelijk 2 bakplaatjes tegelijk in de oven.

Dan heb je ook nog een cakemix nodig, ik heb een mix genomen waarbij het deeg al volledig was gemaakt, maar je kan natuurlijk ook gewoon eender welk recept voor cake gebruiken en verder heb je een beetje bakboter en bloem nodig om je vorm in te vetten, zodat ze er niet blijven aanplakken. Als je het deeg nog moet maken is het ook handig om een spuitzak te gebruiken, maar dit had ik hier niet nodig omdat ik gewoon de zak van het deeg als spuitzak kon gebruiken. 

Begin met de donutbakvorm in te vetten met boter en daarna met wat bloem. Doe het deeg mooi in de vormpjes met de spuitzak en zet het 15 minuten in de oven op 180°. 

Als ze klaar waren heb ik ze opgegeten met een beetje chocoladesaus en hagelslag erbij, maar dit kan je natuurlijk zelf kiezen.

Smakelijk eten!